Roetfilter

Welkom op onze website...

Roetfilter

Het mag duidelijk zijn dat een roetfilter goed is voor de reductie van de roetuitstoot. Echter heeft deze meer nadelen dan voordelen.

 

Het roetfilter is een verbruiksartikel. Vroeg of laat zult u deze moeten vervangen omdat die verstopt zit. Een roetfilter vervangen kost al gauw tussen de 1300 en 2500 euro. Daarnaast neemt een roetfilter veel vermogen weg. Bij sommige turbo geblazen modellen tot wel 15pk en een 25nm aan trekkracht wat het roetfilter tegenhoud. Ook zorgt het roetfilter voor een verhoogt dieselverbruik. Het roetfilter moet regelmatig geregenereerd worden ( schoongebrand worden). Regeneratie van het roetfilter kan alleen plaats vinden bij een temperatuur tussen de 500 en 600 graden. Om deze temperatuur te bereiken dient er een aanzienlijke hoeveelheid diesel in het roetfilter gespoten te worden. U kunt zich voorstellen dat dit een negatieve invloed heeft op het brandstofverbruik.

 

Wij hebben naast jarenlange ervaring in Chiptuning ook ruime ervaring in het demonteren en leegmaken van roetfilters.

 

G.O.P-Tuning heeft hier een simpele en zeer effectieve oplossing voor. We verwijderen het roetfilter en schakelen deze softwarematig uit in het motormanagement. Als je alleen het filter zou verwijderen dan gaat de auto in noodloop. Het is dus echt essentieel dat wij deze in de software uitschakelen. Zodoende gaan er geen error-lampjes branden op het dashboard, en wordt het regeneratie proces niet meer gestart.

 

Mogelijke oorzaken verstopte roetfilter op een rijtje gezet:

  • Slecht werkende Injectors.
  • Slechte brandstof
  • Slecht werkende of defecte EGR Klep
  • Slechte druk sensors
  • Slechte Luchtmassamater
  • Slechte Intercooler slangen/ inlaatslangen
  • Vele korte afstanden rijden

     

Nadelen van een verstopte filter:

  • Hoog brandstofverbruik
  • Grote vervuiling inlaat/motordelen
  • Extra slijtage turbo/egr klep
  • Zwarte of witte rook uit de uitlaat
  • Verbrande zuigerveren
  • Zeer vervuilde motor
  • Verkeerde waardes egr klep/sensors
  • Beperkt vermogen / Noodloop

 

Voordelen verwijderen roetfilter ( DPF – Diesel Partikel Filter ):

  • Nooit meer hoeven vervangen van het roetfilter ( soms 3 tot 4 keer nodig over de volledige levensduur van een auto )
  • Meer tot veel meer vermogen (de turbo kan eerder zijn druk opbouwen)
  • Lager brandstofverbruik tot 10%
  • Brandstofbesparing tot 25%
  • Minder vervuiling in uw motor
  • Geen hoge tempraturen meer van 700 graden
  • Minder tegendruk op uw turbo
  • Meer vermogen
  • Meer Souplesse
  • Geen diesel meer in uw motorolie

 

Roetfilter verwijderen en keuring eisen?

Doordat wij alle roetfilter gerelateerde data wissen en ook het regeneratie proces uitschakelen blijft de auto ook zonder roetfilter onder de wettelijke maximale uitstoot.

 

Voor het verwijderen van het roetfilter en deze softwarematig uit te schakelen hebben we het voertuig 1 volle dag nodig.

 

Wat betreft de prijzen:

  • Deactiveren in de software 350 euro
  • Deactiveren in de software en demontage/leeghalen dpf 550 euro
  • Meerprijs chiptuning in samenwerking met dpf off slechts 50 euro!

 

Prijzen gelden voor 90 procent van alle modellen uitzonderingen niet inbegrepen.

Verwijderen van DPF-filter is nog altijd zo’n min 60% goedkoper dan het filter te laten vernieuwen!

 

Tot snel bij G.O.P. Tuning

© GOP Tuning | Kiekenbosstraat 25, 9032 Wondelgem - Gent | BTW: BE 0437802174 | Tel. +32 479 101 800 | E-mail: info@goptuning.be